Kim jestem?

Zajmuję się zarządzaniem komunikowaniem się organizacji. Pomagam budować strategie public relations, dbać o wizerunek i kształtować relacje medialne, doradzam w sytuacjach kryzysowych, wskazuję możliwości skutecznego komunikowania się. Pracuję naukowo. Jestem adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej...

Nauka i badania

Naturalną częścią mojego życia zawodowego są badania obszaru komunikowania się organizacji. Realizuję się w badaniach własnych, jak również współpracuję w zespołach projektowych.
W pracy projektowo-badawczej staram się łączyć świat nauki z praktyką rynkową.

Więcej...

Doradztwo i szkolenia

Od ponad dwóch dekad szkolę zarządy spółek, przedstawicieli firm, samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradzam w sytuacjach trudnych, pomagam konstruować strategie minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu. Realizuję audyty komunikacyjne.

Więcej...

Informacje dla Studentów

Podstawy public relations


Tematyka wykładu Podstawy public relations:
  • Public relations: uwarunkowania historyczne, definicje PR, PR a dziedziny pokrewne. Zadania PR. Wizerunek, reputacja a tożsamość.
  • Funkcje PR ze względu na otoczenie:
  • Otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne organizacji.
  • Zadania PR ze względu na rodzaj otoczenia organizacji.
  • Wizerunek, reputacja a tożsamość. Typy wizerunku. Elementy tożsamości organizacji. Czynniki niewizualne tożsamości.
  • Komunikowanie się w public relations.
  • Media relations.
  • Kryzys organizacji w perspektywie public relations.
  • Sponsoring, lobbying, human relations.
  • Organizacyjne aspekty działań PR: wewnętrzne działy PR organizacji.
  • Badania w PR.
  • Rynek usług PR.
  • Organizacje branżowe PR.

 

Zasady zaliczenia wykładu

  • Test prawda/fałsz (podczas ostatniego wykładu; 10 stwierdzeń. Odpowiedź poprawna: +2 pkt.; błędna: -2 pkt; brak odp: 0 pkt.
  • Obecności – 2 razy w semestrze lista obecności; każda obecność: 1 pkt.
  • Skala ocen:
    90-100% 5,0
    80-89% 4,5
    70-79% 4,0
    60-69% 3,5
    50-59% 3,0
    0-49% 2,0

     

    Zalecana literatura przedmiotu
    Prasa branżowa – PRESS, proto.pl, wirtualnemedia.pl
    Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, WK, Warszawa 2015
    Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999
    Seitel P. F., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003
    Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1999

     

    Materiały dla dociekliwych
    Prasa branżowa – PRESS
    Portale: proto.pl, wirtualnemedia.pl, PRowly.pl, press.pl