-

Kim jestem?

Zajmuję się zarządzaniem komunikowaniem się organizacji. Pomagam budować strategie public relations, dbać o wizerunek i kształtować relacje medialne, doradzam w sytuacjach kryzysowych, wskazuję możliwości skutecznego komunikowania się. Pracuję naukowo. Jestem adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej...

Nauka i badania

Naturalną częścią mojego życia zawodowego są badania obszaru komunikowania się organizacji. Realizuję się w badaniach własnych, jak również współpracuję w zespołach projektowych.
W pracy projektowo-badawczej staram się łączyć świat nauki z praktyką rynkową.

Więcej...

Doradztwo i szkolenia

Od ponad dwóch dekad szkolę zarządy spółek, przedstawicieli firm, samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradzam w sytuacjach trudnych, pomagam konstruować strategie minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu. Realizuję audyty komunikacyjne.

Więcej...

Informacje dla Studentów

Wykład monograficzny z zakresu PR


Tematyka
  • 1. Sprawy organizacyjne semestru.
  • 2. Nowe media i rekonstrukcja przestrzeni medialnej: mimikra i mimezja komunikacyjna online, manipulacja, dezinformacja, fakenews, deepfakes.
  • 3. Sztuczna inteligencja w działaniach komunikacyjnych i PR / AI Communications and Marketing in the Algorithm Age.
  • 4. Aktywność organizacji online / Eurocom Worldwide The Global PR Network, Talent Finder.
  • 5. Raporty branżowe ICCO – World PR Report.
  • 6. Istota wartości etycznych zawartych w kodeksach etyki public relations w sytuacji kryzysu globalnego. Edelman Trust Barometer.
  • 7. Kodeksy etyki PR a praktyka rynkowa.
  • 8. Komunikacja oparta o kontrowersje.
  • 9. Kryzys i zarządzanie kryzysowe czasów pandemii.
  • 10. Kryzysogenny potencjał fake newsa.
  • 11. Zarządzanie komunikacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w kontekście zjawiska hejtingu.
  • 12. Media a PR / Raport ZFPR. Link/raport
  • 13. PR a propaganda / Raport ZFPR. Link/raport

 
Zasady zaliczenia

  • Praca pisemna / indywidualna / 20 p. - tematyka pracy musi być związana z podanymi wyżej obszarami kursu. Tematy niezwiązane bezpośrednio z w/w obszarami tematycznymi muszą być skonsultowane (mailowo).
  • Struktura pracy: wprowadzenie (uzasadnienie zajmowania się danym tematem), research (teoria, praktyka), analiza tematu, podsumowanie.
  • Termin przesłania pracy: 16.05.2025 / m.kaczmarek-sl@uw.edu.pl. W temacie maila: MONOGRAF + imię i nazwisko
  • Istotne: objętość pracy (max 5 000 znaków), forma elektroniczna /edytowalna, źródła, rzetelność (m.in. kwestia autorstwa - prace własnego autorstwa; wykorzystanie AI).
  • Obecność obowiązkowa

  • Skala ocen:
    90-100% 5,0
    80-89% 4,5
    70-79% 4,0
    60-69% 3,5
    50-59% 3,0
    0-49% 2,0

 
Zalecana literatura przedmiotu
Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, WK, Warszawa 2015.
Keen A., Jak internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Szpunar M., Kultura cyfrowego narcyzmu, Wydawnictwa AGH, Kraków 2016.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Kaczmarek-Śliwińska M., Internet Public Relations. Polskie realia działań public relations w Sieci, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2010.
van Dijk J., Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Kaczmarek-Śliwińska, M. , Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2013.
Kaczmarek-Śliwińska, M. , Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Difin, Warszawa: 2015.
Kodeksy etyki zawodowej / PR, komunikacja społeczna.
Raporty ZFPR, PSPR, SAPR.
https://www.researchgate.net/publication/341255673_Hejt_jako_zrodlo_sytuacji_kryzysowych_podmiotow_w_przestrzeni_spolecznej
https://www.researchgate.net/publication/337679786_Specyfika_zarzadzania_sytuacja_kryzysowa_w_przestrzeni_mediow_spolecznosciowych_w_perspektywie_typologii_Situational_Crisis_Communication_Theory_WT_Coombsa_The_Specificity_of_Crisis_Management_in_Soci
Raporty branżowe: ICCO, Edelman, ZFPR.

Dla zainteresowanych
https://www.researchgate.net/publication/360691866_Komunikowanie_i_relacje_spoleczne_w_swiecie_nowych_mediow_Znany_czy_nowo_tworzony_porzadek, s. 49-57
https://sciendo.com/article/10.2478/sc-2019-0010, s. 62-68
https://www.magdalenaszpunar.com/_pliki/Magdalena_Szpunar_kultura_cyfrowego_narcyzmu-srodek.pdf

 
Materiały dla dociekliwych
Prasa branżowa – PRESS
Portale: proto.pl, wirtualnemedia.pl, press.pl