Kim jestem?

Zajmuję się zarządzaniem komunikowaniem się organizacji. Pomagam budować strategie public relations, dbać o wizerunek i kształtować relacje medialne, doradzam w sytuacjach kryzysowych, wskazuję możliwości skutecznego komunikowania się. Pracuję naukowo. Jestem adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej...

Nauka i badania

Naturalną częścią mojego życia zawodowego są badania obszaru komunikowania się organizacji. Realizuję się w badaniach własnych, jak również współpracuję w zespołach projektowych.
W pracy projektowo-badawczej staram się łączyć świat nauki z praktyką rynkową.

Więcej...

Doradztwo i szkolenia

Od ponad dwóch dekad szkolę zarządy spółek, przedstawicieli firm, samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradzam w sytuacjach trudnych, pomagam konstruować strategie minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu. Realizuję audyty komunikacyjne.

Więcej...

Informacje dla Studentów

Komunikowanie w biznesie


Tematyka konwersatorium specjalistycznego: Aspekty prawne i etyczne PR:
  • Konkurencja pozytywna L.S. Paine.
  • Naruszenia etyczne w biznesie [L. L. Nash].
  • Etyka zawodowa /definicje, podejście teleologiczne, etyczne warunki działań gospodarczych
  • Etyczna komunikacja PR [H. P. Grice].
  • Zachowania etyczne [K. Blanchard, N. V. Peal]
  • Kodeksy etyczne PR / Polska: PSPR, ZFPR, SAPR, Kodeks etyki PR [P. Czarnowski, G. Szczepański], Standardy profesjonalnego public relations.
  • 7 grzechów głównych polskich PR-owców.
  • Prezentacja projektów – aspekty etyczne w PR.

 

Zasady zaliczenia wykładu

  • 1 projekt grupowy (grupy max 2-osobowe; każdy projekt max 10 pkt. - prace powinny być wykonane w postaci: opis projektu (plik tekstowy; maksymalna objętość pracy – max 20 000 znaków) + PREZENTACJA w wersji elektronicznej + PREZENTACJA podczas zajęć).
  • Tematyka projektu grupowego: Analiza przypadku naruszenia etyki zawodowej PR w obszarze public relations (w perspektywie kodeksowej PR lub prawnej). Przykłady muszą dotyczyć okresu 2020-2025. Maksymalna objętość pracy – 20 000 znaków. Czas prezentacji: ok. 15 minut. Po prezentacji należy przesłać plik prezentacji (z nazwiskami autorów i tematem pracy), plik z analizą i źródłami. Termin przesłania pracy: 08.04.2025 (w temacie maila musi być zapis: Etyka PR + imię i nazwisko). Prace przesłane po terminie mogą otrzymać max 50% punktów.
  • Do 06.03.2025 – dostarczenie pliku z terminarzem prezentacji wraz z tematami i składami grup (tematy prezentacji nie mogą powtarzać się).
  • Terminy prezentacji: : 11.03, 18.03, 25.03, 1.04, 8.04 - po 3 grupy podczas każdych zajęć
  • Po prezentacji należy przesłać pliki: do 08.04.2025 - w temacie maila imię i nazwisko + komunikacja biznesowa. Praca oddana po terminie (opis projektu [plik tekstowy] + prezentacja): max 50% punktów.

  • 1 praca indywidualna (esej; max 10 pkt. – max 10 000 znaków; wersja elektroniczna).
  • Tematyka projektu indywidualnego: Etyka public relations w dobie sztucznej inteligencji / różne konteksty i perspektywy (dowolny aspekt; esej).
    Objętość pracy: dowolna. Termin: do 08.04.2025 / pliki .doc – w temacie maila imię i nazwisko + komunikacja biznesowa esej. Praca oddana po terminie: max 50% punktów
  • Obecność obowiązkowa.

  • Skala ocen:
    90-100% 5,0
    80-89% 4,5
    70-79% 4,0
    60-69% 3,5
    50-59% 3,0
    0-49% 2,0

 

Zalecana literatura przedmiotu
Prasa branżowa – PRESS, proto.pl, press.pl, wirtualnemedia.pl
Wojcik K., Wiarygodny dialog z otoczeniem, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2015
Olędzki J., Etyka w polskim public relations, ASPRA-JR, Warszawa 2009
Kodeksy branżowe – polskie i międzynarodowe