Informacje dla Studentów
Komunikowanie w biznesie
Tematyka konwersatorium specjalistycznego: Aspekty prawne i etyczne PR:
- Konkurencja pozytywna L.S. Paine.
- Naruszenia etyczne w biznesie [L. L. Nash].
- Etyka zawodowa /definicje, podejście teleologiczne, etyczne warunki działań gospodarczych
- Etyczna komunikacja PR [H. P. Grice].
- Zachowania etyczne [K. Blanchard, N. V. Peal]
- Kodeksy etyczne PR / Polska: PSPR, ZFPR, SAPR, Kodeks etyki PR [P. Czarnowski, G. Szczepański], Standardy profesjonalnego public relations.
- 7 grzechów głównych polskich PR-owców.
- Prezentacja projektów – aspekty etyczne w PR.
 
Zasady zaliczenia wykładu
- 1 projekt grupowy (grupy max 2-osobowe; każdy projekt max 10 pkt. - prace powinny być wykonane
w postaci: opis projektu (plik tekstowy; maksymalna objętość pracy – max 20 000 znaków) +
PREZENTACJA w wersji elektronicznej + PREZENTACJA podczas zajęć).
- Tematyka projektu grupowego: Analiza przypadku naruszenia etyki zawodowej PR w obszarze public relations (w perspektywie kodeksowej PR lub prawnej). Przykłady muszą dotyczyć okresu 2020-2025.
Maksymalna objętość pracy – 20 000 znaków. Czas prezentacji: ok. 15 minut.
Po prezentacji należy przesłać plik prezentacji (z nazwiskami autorów i tematem pracy), plik z analizą i źródłami.
Termin przesłania pracy: 08.04.2025 (w temacie maila musi być zapis: Etyka PR + imię i nazwisko). Prace przesłane po terminie mogą otrzymać max 50% punktów.
- Do 06.03.2025 – dostarczenie pliku z terminarzem prezentacji wraz z tematami i składami grup (tematy prezentacji nie mogą powtarzać się).
- Terminy prezentacji: : 11.03, 18.03, 25.03, 1.04, 8.04 - po 3 grupy podczas każdych zajęć
- Po prezentacji należy przesłać pliki: do 08.04.2025 - w temacie maila imię i nazwisko +
komunikacja biznesowa. Praca oddana po terminie (opis projektu [plik tekstowy] + prezentacja):
max 50% punktów.
- 1 praca indywidualna (esej; max 10 pkt. – max 10 000 znaków; wersja elektroniczna).
- Tematyka projektu indywidualnego: Etyka public relations w dobie sztucznej inteligencji / różne konteksty i perspektywy
(dowolny aspekt; esej).
Objętość pracy: dowolna.
Termin: do 08.04.2025 / pliki .doc – w temacie maila imię i nazwisko + komunikacja biznesowa esej.
Praca oddana po terminie: max 50% punktów
- Obecność obowiązkowa.
- Skala ocen:
90-100% 5,0
80-89% 4,5
70-79% 4,0
60-69% 3,5
50-59% 3,0
0-49% 2,0
 
Zalecana literatura przedmiotu
Prasa branżowa – PRESS, proto.pl, press.pl, wirtualnemedia.pl
Wojcik K., Wiarygodny dialog z otoczeniem, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2015
Olędzki J., Etyka w polskim public relations, ASPRA-JR, Warszawa 2009
Kodeksy branżowe – polskie i międzynarodowe