Kim jestem?

Zajmuję się zarządzaniem komunikowaniem się organizacji. Pomagam budować strategie public relations, dbać o wizerunek i kształtować relacje medialne, doradzam w sytuacjach kryzysowych, wskazuję możliwości skutecznego komunikowania się. Pracuję naukowo. Jestem adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej...

Nauka i badania

Naturalną częścią mojego życia zawodowego są badania obszaru komunikowania się organizacji. Realizuję się w badaniach własnych, jak również współpracuję w zespołach projektowych.
W pracy projektowo-badawczej staram się łączyć świat nauki z praktyką rynkową.

Więcej...

Doradztwo i szkolenia

Od ponad dwóch dekad szkolę zarządy spółek, przedstawicieli firm, samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradzam w sytuacjach trudnych, pomagam konstruować strategie minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu. Realizuję audyty komunikacyjne.

Więcej...

Informacje dla Studentów

Komunikacja w nowych mediach


Tematyka konwersatorium Komunikacja w nowych mediach:
  • Nowe media – historia, rozwój, charakterystyka, specyfika.
  • Konwergencja mediów i jej konsekwencje dla procesów komunikacyjnych.
  • Teorie mediów instytucjonalnych na gruncie nowych mediów.
  • Badania nowych mediów.
  • Podstawy efektywnej komunikacji bezpośredniej i zapośredniczonej cyfrowo.
  • Storytelling i content marketing - wykorzystanie w budowaniu efektywnej strategii komunikacyjnej.
  • Komunikacja w Internecie – narzędzia Web 1.0 i Web 2.0.
  • Blogosfera i komunikacja na blogach.
  • Komunikacja w mediach społecznościowych
  • Wideo w komunikowaniu się online.

 

Zasady zaliczenia konwersatorium

  • Test prawda/fałsz - podczas ostatniego wykładu; 10 stwierdzeń. Odpowiedź poprawna: +2 pkt.; błędna: -2 pkt; brak odp: 0 pkt.
  • Obecności – 2 razy w semestrze lista obecności; każda obecność: 1 pkt.
  • Sposób oceniania:
    Skala ocen:
    90-100% 5,0
    80-89% 4,5
    70-79% 4,0
    60-69% 3,5
    50-59% 3,0
    0-49% 2,0


Dodatkowe punkty:
Max 8 pkt. / projekt grupowy, grupy max 2-osobowe.
Projekt: opracowanie (prezentacja podczas zajęć + opracowanie pisemne; źródła) zagadnienia tematycznie dotyczącego konwersatorium. Czas prezentacji: 30-40 minut + dyskusja.
Starosta grupy przesyła ostateczny przydział grup projektowych do tematów - do 13.10.2019 / niedziela; informacja mailowa na m.kaczmarek-sl@uw.edu.pl

  • 1. YouTube
  • 2. Twitter
  • 3. Instagram
  • 4. Blogosfera
  • 5. Snapchat
  • 6. Facebook
  • 7. TikTok
  • 8. LinkedIn
  • 9. Komunikatory (WhatsApp, FB Messenger i ewentualnie inne)
  • 10. Nowe media w działalności komercyjnej.
  • 11. Nowe media w polityce.
  • 12. Nowe media w kulturze.
  • 13. Content marketing we współczesnej strategii komunikacyjnej.
  • 14. Sztuka storytellingu
  • 15. lub inny temat / konieczność uzgodnienia i akceptacji

Prezentacja musi zawierać omówienie teoretyczne tematu oraz opis/analizę przykładu (dowolnie wybrany przez grupę) ilustrującego omawiany obszar.

Terminy prezentacji: począwszy od zajęć 26.11.2019.

  • Obecności obowiązkowe /dopuszczalna jedna nieobecność/.  

    Zalecana literatura przedmiotu
    Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, WK, Warszawa 2015.
    Keen A., Jak internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
    Szpunar M., Kultura cyfrowego narcyzmu, Wydawnictwa AGH, Kraków 2016.
    Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
    Kaczmarek-Śliwińska M., Internet Public Relations. Polskie realia działań public relations w Sieci, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2010.
    Kaczmarek-Śliwińska, M. , Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2013.

     

    Materiały dla dociekliwych
    Prasa branżowa – PRESS
    Portale: proto.pl, wirtualnemedia.pl, press.pl, PRowly.pl